środa, 4 grudnia 2013

Cytrusy - Mandarynki

Hej :)

           Dziś będzie trochę nietypowo bo o mandarynkach a dokładniej o mandarynkowych ciekawostkach.

           Gdy w sklepach pojawiają się cytrusy wiem, że święta są tuż tuż.. Mandarynki i pomarańcze zawsze kojarzą mi się z tym czasem ;)

            Pomyślałam, że fajnie będzie dowiedzieć się czegoś więcej na ich temat i przygotowałam kilka ciekawostek :) Zapewniam Was, że po przeczytaniu tych kilku punktów bardziej docenicie ten owoc :)


  • Mandarynki wysoko cenione są w przemyśle perfumeryjnym. Z jej aromatycznej skórki otrzymuje się olejek mandarynkowy stosowany w produkcji, np. żeli do mycia ciała, szamponów, kremów czy perfum.
  • Olejek mandarynkowy posiada właściwości antyseptyczne oraz działa przeciwzapalnie. Stosowany na skórę odmładza ją i poprawia jej kondycję. Jest także doskonałym środkiem do pielęgnacji cery tłustej.
  • Mandarynki zapobiegają otyłości.
  • Właściwości prozdrowotne wykazuje także skórka tych owoców. Znajduje się w niej związek o nazwie salvestrol Q40, który w tkance nowotworowej przekształca się w toksyczną substancję niszczącą guza.
  • Owoce zawierają dużo kwasów organicznych, m. in. cytrynowy i jabłkowy, które pomagają pozbyć się substancji toksycznych z organizmu.
  • Mandarynka jest dobrym źródłem witamin: A, B1, B6, C, kwasu foliowego oraz składników mineralnych: potasu i wapnia.
  • Mandarynki są silnie zasadotwórcze, zalecane są dla osób cierpiących na schorzenia dróg moczowych, pomagają również na zaparcia.
Lubicie mandarynki? Ja uwielbiam !!!

Pamiętajcie
Kupując mandarynki trzeba je koniecznie powąchać. Oznaką dobrego gatunku i świeżości jest właśnie intensywny aromat.


Miłego dnia :)

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Odpowiedź na zadane mi pytanie znajdziesz pod swoim komentarzem :)